Det är en pina att vara svensk.

Att vara en svensk i amerika medför vissa krav.
Man ska vara blond , ha blåa ögon, och kunna laga swedish meatballs.

Visst , meatballs. Jag har sett mormor göra dom , jag har sett mamma göra dom men ...
Jag har aldrig gjort dom själv .
Redan från första dagen jag kom önskade alla att få testa att äta dessa
köttbullar som ska enligt amerikanarna ska vara storslagna. Jag kände alltså pressen redan den 25 juli , sedan har den bara växt, grott i mina tankar. Jag har försökt att prata bort ordet meatballs ett antal gånger nu men idag var det dax.
För köttbullar är inte det lättaste att göra , men måste lägga ner sitt hjärta i dom. Plus att man ska försöka få dom att inte falla sönder och helst av allt ska de ju vara runda och smaka gott också. Slutet på denna dag kunde alltså ha slutat i katastrof. Efter en heldag på stranden med endast en lättare lunch var alla vrålhungriga , köttbullar tar tid att laga och klockan var mycket. Men mina köttbullar var minst lika goda som mormors ! Om inte godare.
Jag kämpade som en dåre i köket, denna koncenration jag hade i köket idag är till och med bättre än på fotbollsplan.
-This is the best meatballs Ive ever had in my hole life.
-Can I have he recepie of this balls ?
- They are deliciuos var bara några av kommentarerna jag fick !
Tack gud och mormor.

Och nu vet jag att min lillasyster komma att bli antingen asförbannad eller glad eller väldigt avundsjuk iallafall.
Vi var på stranden idag och badade och helt plötsligt , från ingenstanns kom tre delfiner och hoppade !
Helt sjukt coolt att se :)
Shannon fick med lite bilder så jag ska visa dom sen.




Runda,goda och fina :) Hoppas du blri stolt nu mormor.


Kommentarer
Postat av: Helena

Visste väl att du var en riktig kock innerst inne. Akta dig för hajarna bara =).

Loppan kommer att bli grön av avundsjuka kan jag tänka mig.



Ha de bra

2008-08-14 @ 07:56:18
Postat av: Loppan

hahaha köttbullarna ser ointe så goda ut, men de kanske smakade gott:D

Loise du SKÄMTAR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ja vill också ! hallå .. ohhhhhh

simmade ni inte ut ill dom :O?

<3

2008-08-14 @ 13:09:58
Postat av: brandt

är det niggerbolls elle:::)))))))



//Brandt

2008-08-14 @ 13:36:23
Postat av: Lisen

Jäklar...du är en swedish au-pair av rang =) Jag blev också tvingad....mina smakade INTE gott kan jag säga! Vill du impa ännu lite mer kan du baka kanelbullar från "scratch", cinnamonrolls brukar uppskattas...;) Ha det! Kram, kram!

2008-08-14 @ 19:22:01
Postat av: Lowwe

Ohh ! smarrigt värre...

Vilken mäster kock du är :)

2008-08-14 @ 21:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0