Femtio Cent.

Nu har jag betalat och skrivit in mig på min engelska kurs. Jag börjar på tisdag och sen 8 veckor framåt sen har jag gjort mina 6 credits och det känns ju faktisst himla bra.
Då behöver man inte oroa sig över att man inte kan följa med på olika resor och saker för att man måste gå i skolan, vilket är skönt. Men jag måste medge att de svider i plånboken.

När vi var i florida var jag ganska mycket med Corinnes syster Shannon. Och vi började prata om alla möjliga världsliga saker, bland annat om att en känd rappare försökte köpa ett hus precis brevid vårat i connecticut. Hon kom aldrig på vilken rappare det var och sen glömde jag att fråga. Men igår vid middagen så kom ämnet upp igen och jag frågade vem det var ? Jag tänkte att jag förmodligen inte skulle veta vem det var ändå  för just rap är inte riktigt min genre inom musik och USA har väldigt många kända rapare. Men till min förvåning var det 50 cent ?! Hur coolt är inte de ? Tänk om han hade flyttat hit , då hade han vart min granne ! Men ännu en gång så förstörde grannarna det hela , för de skulle ju blir alldeles för mycket fester och folk i området och då förstår man ju faktisst Easton borna men jag hade lätt velat va granne med honom i ett år.

Igår var det utgång igen, I south Norwalk och man är ju lite nervös innan man ska gå ut för åldern är ju faktisst 21 i det här landet , men det är nästan läskigt enkelt att komma in på barerna. Vi hade sjukt roligt  iallafall.
Vi träffade bland annat några afrikaner i ett gathörn , vi började snacka lite och tillslut sa hon på nån slanging amerikanska
-Do you smoke marijuana ?
- yes I wanna marry Johanna , drev jag vidare.(trodde nämligen hon sa de)
- Eh no no do you smoke marijuana ?!
-No ?! Oj Johanna vi ska nog gå nu..


Kommentarer
Postat av: Lisen

Ha, ha...du är ju världens bästa! "I wanna marry Johanna"....Louiiiise from Swiiiiidän!!!

2008-08-31 @ 15:24:16
Postat av: Moster Emma

Ha ha ha klockrent!! marry johanna...

2008-08-31 @ 23:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0