Hibatchi

Idag har vi varit och badat i en utomhuspool som området har.
Vi stannade där några timmar för att sedan åka till en Kina resturang.
Vi skulle äta något som kallades hibatchi eller det tillagas på hibatchiskt sätt.
Det vill säga att de lagar maten mitt framför näsan på en och håller en liten show
med eld och knivar i samband att man ser sin mat bli stekt och styckad. Mycket underhållande och mycket god mat.
Åt för första gången sushi och jag tyckte det var hur gott som helst.

En cool grej dom gjorde med maten var att de tog lök skivor och byggde en vulkan av skivorna
sedan slängde han i olja i hålet på vulkanen så den började brinna och spruta eld.
Fachinerande grej. Nu är jag iallafall proppmätt.

Min värdpappa Paul är inte världens snällaste man , han volonterar inom ambulansen och får
ibland uppdrag som han måste ta.
Och under middagen så berättade han lite smaskiga historier om
olika uppdrag han fått och hur personen i fråga såg ut när han kom tillplatsen mm.
Riktigt äckligt.



På väg till resurangen.



Residents pool





Kommentarer
Postat av: Lisa

Guud va härligt det ser ut!

hoppas att allt är bra med dig.



kram lisa

2008-08-12 @ 15:43:40
URL: http://trettonminuter.blogg.se/
Postat av: Lowisa

Vad roligt att få se lite bilder på dig,

Du ser ut att må bra :D Skriv skriv skriv, jätte roligt att läsa,jag och mamma följer...

Ring någon dag ! P&K / Lowwe

2008-08-12 @ 23:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0