Övningskört igen.

Det var ett tag sen man var ute och övningskörde, ungefär 2 år sedan.
Så jag måste medge att ordet övningskör fick magen att pirra till lite extra.
Anledningen till att jag var tvungen att övningsköra är för att familjen har en äckligt stor bil.
En chevrolet suburban , och det är inte riktigt den sizen av bilar jag är van vid att köra. Men de gick väldigt bra.
En annan anledning till övningskörandet är att reglerna inte riktigt är de samma i sverige som i staterna.
Man får till exempel köra mot rött om man gör en högersväng ? och de känns ju lite fel.
Jag har ett annat stort problem med körningen , lokalsinnet !
Allting ser exakt likadant ut här; Skog, skog och skog. Vanligtvis brukar man kunna hitta några kännetecken som ett hus eller nån bensinmack när man är ute och far på vägarna.
Men inte här. Här får man hitta nån speciell sorts träd eller nått i den stilen. Ett stort problem !

Just nu är jag uppe och håller på att bli hysterisk , Corinne och Paul är på karnevalen och jobbar.
Jag har hand om alla fem barn , vi hade det hur roligt som helst ända tills Maya förstod att hennes mamma
inte kommer komma hem och säga godnatt. Hon har gråtit och skrikit i 1 timma och 25 minuter nu och jag får inte komma i närheten av henne. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra ? Nått tips någon ? Jag har försökt med allt , tror jag ?


Men mina presenter gick hem iallafall !
Coco använder sin Ibrahimovic tröja ordentligt.
Han hade på sig den igår, sov i den och hade den idag också.
Och vägrade ta av sig den när Corinne ville att den skulle tvättas.
Och tjejerna gillade sina halsband !



Först nu har jag kommit på hur bra internet är, inte bara för alla bra hemsidor som finns utan för att man kan kolla på svensk tv. Så i förrgår kollade jag på Allsång på skansen och igår på den där svenska serien sjukhuset. Så jag tror jag ska dra ett avsnitt till ikväll , måste nog hitta en bättre serie att kolla på men det duger för tillfället.






Sweden vs Us

Måste bara nämna några riktigt roliga fraser som barnen använder.
De får mig att skratta varje gång.
När Maya är ledsen och vill att Corinne ska komma så säger hon :
-I need Mami so badly.
Och alla ni som sett Alvin and the chupmunks vet ju att de sjunger funky town i filmen , det gör Maya också.
Och pojkarna har lite svårt att säga R så dom säger de som L istället.
Så soccer blir soccgoal,
Och air blir Aeil. Riktigt sött !


Kommentarer
Postat av: brandt

Bara att ta fram mattpiskan o hota med den!!!



Ett gammalt beprövat trix!!!



Eller så kanske shut up motherfucker fungerar ?vad vet ja!?



Iam saling in the rain::::(((((

2008-08-02 @ 08:13:03
Postat av: Mamma

Ja du Loise de är inte lätt men hon vänta ett tag så ordnar de sig ska du se :). Mycke kramar och kärlek brukar hjälpa.



Ja övningskörning är ju din grej då kan du inte gaza på som du brukar, ta de lugnt i trafiken "over there" är du snäll.



Förstår att du har de bra de känns skönt även om man saknar dig hemma. De är TYST.



Kram

2008-08-02 @ 10:43:45
Postat av: emma wiklund

du verkar ha de amazing over there :D huset du bor i är gigantiskt ju :O när vi va i USA fanns de såna överallt.. slott typ :D och du, du är inte den enda som slänger handdukar på golvet :P (hört från helena) kommer sakna dig på plan när säsongen sätter igång! hoppas du får lira lite boll där borta iaf :D

2008-08-02 @ 12:44:58
Postat av: Lisen

Ha, ha, ja det känns ju helskumt o svänga höger när det är rött =) men rätt bra faktiskt! Vänta tills du blir stoppad av en polis =) då är det bra o ta fram den där frasen HI, I am Loise from Swiiiidän....gå inte ur bilen innan de sagt att det är OK. När min kompis gjorde det blev de helt galna o tryckte upp henne mot bilen o muddrade henne...ha, ha...det tyckte ju vi andra va skitkul förstås!

Keep up the good work!

2008-08-02 @ 17:44:51
Postat av: afrooo

Gumman saknar dig jätte mycket.Känns bra att du har de kul..

haha riktig cruzning med den bilen :D.

Massa kramar och sagor brukar hjälpa.



sköt om dig.

2008-08-02 @ 23:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0