skräckfylld natt.

För första gången i mitt liv ska jag ta min bil och åka iväg till Johanna.
Vi skulle till SoNo och kolla läget lite.
Det börjar med att jag inte har en aning om vart jag ska.
Jag fick med mig en karta från Paul men systemet är inte detsamma som i sverige så de slutar med
att jag går in på starbucks, där tre dundersnygga killar jobbar och frågar om vägen. Fick mitt kaffe gratis för han tyckte nog ganska synd om mig.
De hela slutar med att jag åker hem igen, snackar med Johanna och åker tillbaka till starbucks där hon möter upp mig.
Sen åker vi till stamford och tro de eller ej går ut på krogen ! Sjukt rolig kväll där även fast jag var lite för svensk.
Träffade två väldigt sköna tjejer Abby och Morgan, Johannas forna kompisar.

Tillslut så ska vi åka hem igen , vi åker mot soutport och jag lämnar av Johanna för att sedan bege mig vidare till Easton.
Johanna lämnar en väldigt bra beskrivning till starbucks , men på nått vänster så fastnar inte denna i Loise Gustafssons huvud, ALLS.
Efter att ha kört runt i skogen i 3 timmar och storgråtit beslutar jag mig för att ringa och väcka Corinne och Paul.
Och ni som känner mig vet hur långt det har gått innan jag ringer någon och ber om hjälp mitt i natten !
Storgråtandes så att det knappt gick höra vad jag sa förstod dom iallafall att jag inte hittade hem.
De försökte googla fram vart jag befann mig vilken inte var det lättaste plus att mobilen böjade tjuta för att den inte hade batteri.
Då kommer min räddning - POLISEN !
Två polisbilar stannade vid mig och frågade hur det var. Storgråtandes sa jag att jag inte hittade hem och att jag bodde i Easton. Något som gjorde mig mycket irriterad var att han började småskatta lite, detta var min livskris och han skrattar.
Nåväl jag fick poliseskort ändra fram till dörren, och nu är jag äntligen hemma.
Kommer aldrig mer köra bil själv här, ALDRIG MER !
Nu ska jag sova.



Kommentarer
Postat av: Syrran

haha, detta börjar låta som när du och jag åkte runt i stockholm :)

naawe, ja tycker synd om dig, ja började lipa när vi va två, usch tänk att du var själv !

2008-08-22 @ 10:53:44
Postat av: Mamma

Stackars min lilla flicka.

Kram mamma

2008-08-22 @ 11:19:20
Postat av: Moster Emma

Vilken mardröm!! Jag hade storlipat jag med!!!tur att det ordnade sig och nån gång..om några år kanske du kommer skratta med...

2008-08-22 @ 11:30:40
Postat av: Storasyster

Det ska väl va du till nåt sånt =)

2008-08-22 @ 11:50:50
Postat av: Karin

Du verkar ha lätt för att få kontakt med polisen i det här landet tror jag... Fick du ingen donut de här gången?;P

2008-08-23 @ 02:47:14
URL: http://karincajmatz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0