..

Jag har fått många frågor om hur det är att åka iväg och vara Aupair.
Vad som fick mig att verkligen åka och vad som fick mig att lämna vänner, familj och annat hemma .
Ärligt talat så tror jag att hela i slutändan handlade om ren vilja.

Jag ville göra det här. Men jag måste erkänna att jag mådde riktigt dåligt den sista veckan innan jag åkte.
Kommer jag verkligen klara det här ? Vill jag verkligen göra detta ?
Och nu lovar jag att jag aldrig kommer ångra detta i hela mitt liv. Egentligen så skulle jag kunna åka hem nu ?
För jag har upplevt mer än tillräckligt , men det är bara en bonus att jag ska stanna här i 11 månader till.
Jag får vara med om amerikansk halloween i oktober, thanksgiving, fira jul på amerikanskt sätt, gå på amerikanska fotbollsmatcher, se cheerleading och mycket mycket mer.
På något sätt så räknar man ner till allting som man vet ska hända, det gör lite lite lättare.
Man lurar sig själv helt enkelt.

Allt är så otrolig annorlunda här borta också, hur man bemöter människor och hur man beter sig ?
Alla är så otroligt trevliga och kärleksfulla , men man vet ju att det bara är ett cover. Men man känner sig ju ändå fortfarande välkommen. Och hemma i sverige så går man inte fram till vem som helst och snackar , tyvärr är det så. Jag var ute på krogen i torsdags och man fick en känsla av att alla kände alla , fast ändå inte ?
Den fulaste killen kunde gå fram och dansa med den snyggaste tjejen utan att nån ens tittade snett alla bara hängde på.
Och fredags så ringde det på telefonen precis innan middagen, en tjej från tyskland ringde och frågade om jag ville hänka på henne och hennes tyska vänner och käka mexicansk mat på fredag. Allt är så avslappnat och bara gött !
Jag skulle ju aldrig bara ringa någon som verkade intressant i sverige och kolla om hon eller han ville hitta på nått ? nej först ska man genom gå en stor process på msn innan man ens vågar hälsa i skolan eller på stan. inte riktigt så illa men nästan. Ett plus att man gud för att man är från sverige , så tack alla ni som represtenterat sverige så bra genom alla år.
Tyskland har inte samma inflytande ? undrar varför ?


 


Kommentarer
Postat av: Helena

Ännu en ljudbok =) Loise till din "lilla" mamma.





Kram på dig

2008-08-26 @ 14:39:58
Postat av: Loppan

Yeeah, hoppas du räknar ner tills jag kommer !

2008-08-26 @ 16:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0