I feel safe in NY city.

Jag har lämnat djupa spår på detta campet !
Förlåt sverige ska jag börja med att säga. jag har precis bevisat att vi är lika blonda och
dumma som steriotypen säger.
Vi hade en lektion om lagar och regler i USA , vilket är väldigt annorlunda jämfört med hemma i sverige.
En polisman vid namnet John var och "föreläste" om olika lagar och hur man skulle göra i olika situationer för oss.
Mot min vilja tog han upp mig på scenen ! Väl uppe inför 200 pers kändes det lite i magen och som grädde på moset ska man ju prata engelska på ett iallafall lite korrekt sätt. Han började driva med mig (han var för övrigt VÄLDIGT rolig) och det slutade tillslut  i katastrof.
Min uppgift var att ringa 911 för att en kille med en röd tröja, kackerlackers (en viss typ av shorts) och med blondt hår hade brutit sig in i mitt hus. Han gav mig en massa instruktionen som jag skulle komma ihåg. Nervös som jag var glömde jag allt inom 10 sek och när ja skulle "ringa" fick det bli lite av en improvisation. vilket JA slutade i totalkatastrof !
Han svarade i luren och sa :
emergancy call its John ? who can i help you ?
- its som guy in my house.
Alla dog av skratt.
och polisen sa: Who is this ?
-Loise.
Loise who ?
-from sweden.. (jag hade presenterat mig som loise from sweden för honom tidigare)
nu grät alla av skratt..
och sedan bara fortgick det.. ALLA vet vem jag är nu ! ALLA har spelat in detta på sina mobiler och kameror.
Hoppas för guds skull att det inte kommer ut på youtube.com
man får ju bjuda lite på sig själv, fick iallafall en "donald" som loppan säger.


New York city..
Det är lika breathtaking som jag trodde, helt otrolig känsla att vara där,  att se allting live.
Det där som man alltid annars bara sett på tv var precis framför ögonen på en.
Frihetsgudinnan, ground zero, empirestate building, time quare you name it.

Har precis kommit hem från NY, ska precis börja packa ner allting för imorgon åker jag till min värdfamilj.
Jag är jätte nervös ! Jag menar ska jag krama dom? skaka hand ? hälsa på barnen först eller ?
Jag tänker nog alldelses för mycket tror jag GOD NATT !

Kommentarer
Postat av: Lisen

Du är så braaaa!!! Du kommer fixa mötet med värdfamiljen galant. Det faller sig ganska naturligt vem man hälsar på o så...=) Gud va coolt att du fick gå upp på scenen, bra val av polisen.

Ja, visst är NY breathtaking!!!!! Ha det gott!!!

2008-07-25 @ 09:59:43
Postat av: Mamma

Typiskt Loise, vem skulle annars stå på scenen :-).



Hoppas det går bra idag med familjen. Försök att höra av dig på något sätt så vi får veta hur familjen är.



Kram Mamma

2008-07-25 @ 12:00:38
Postat av: afrooo

Klockren är du !!! saknar dig.pussss

2008-07-25 @ 14:15:01
Postat av: Loppan

Haha, säg till när länken kommer på youtube så man kan kolla på de ;)

ehhm ja försökte ringa upp dig i går men du svarade inte, de va kanske natt hos er då?

men nästa gång du ringer kan du väl ringa när jag är hemma syrran !!

<3

2008-07-25 @ 15:51:33
Postat av: brandt o mia

Fan loise du är ju grym på o skriva !!



kepp on the good work we will read it!!



Ha det bra Anders o Mia!!

2008-07-25 @ 21:27:13
Postat av: Din granne Jesper

Hej lollo=). hoppas allt är bra med dig och du verkar ju inte ha allt för tråkigt haha.. klockren den me polisen . men kom på att du inte fick min ipod men du får den om ett år då=) hehe.. ha de fortsatt bra och lycka till med allt. Don't smoke too much... / xoxo

2008-07-25 @ 21:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0