Nu har man landat lite.

Efter en vecka med fullspäckat schema och två ganska nervösa och jobbiga
första dagar har jag faktisst landat lite.
Jag har knappt hunnit med att förstå att jag är i USA än men nu har jag börjat fatta lite.
Dom här två dagarna hos familjen har också varit fullspäckade också.
Igår var vi på ett litet poolparty med barnen, Corinne och Paul. Vi åt lunch och badade i nån timme sedan var det 100 km/t hem , byta om (vi hann inte ens duscha) och åka till ett BBQ party som en utav Corinnes bästa vänner anordnat.
Det var ganksa jobbigt som ny ,stel, svensk och tråkig aupair, man hänger liksom inte riktigt med i deras snack än , och hänga med alla barnen är ju också ganska roligt som 19 åring. Det slutade med att jag såg en riktigt mysig fet tant, att titta på hur hon vräkte i sig mat medans halva magen hängde utanför linnet är ingen vacker syn, verkligen ingen vacker syn. Och jag kunde inte sluta titta jag försökte att koncentrera mig på något annat men min ville hjärna dit ! Det var så äckligt. Jag har absolut inget emot större människor men detta var en GIGANTISK människa och en syn som fick mig att undra hur jobbigt det är att bära runt på allt det där som hängde, och varför människan tar på sig ett för litet linne. Men alla är vi olika.

På partyt fanns en uppblåsbar rutshkana/hoppborg , en sån där som finns på attarpsbadet och en slush ice maskin.
Det är inte varje dag man kan dricka hur mycket slush ice man vill eller hoppa i en sån där grej i flera timmar utan att betala ett öre. Och Corinnes bästa vän är den coolaste människa jag har träffat. Kommer nog skriva mer om henne någon annan gång.

Idag har jag jag varit på Yale university med Johanna och Linnea.
Dom har tagit lite bilder och sånt så jag skriver mer om det någon annan dag
så får ni se lite av de också.

Det här är skolan vi var på under campuset..


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Jag är så avundsjuk.......

2008-07-28 @ 11:32:27
Postat av: Loppan

wwoooho ! syrran de låter ganksa kul me massa partyn hela tiden ;)

skolan ser ju sådär tråkig ut kanske .. du får se till att fixa kamera nu s du kan lägga in lite bilder .

<3

2008-07-28 @ 11:32:52
Postat av: Mamma

Ja du Loise de är en sån skola man skulle vilja jobba på =)

Ser skitfin ut är den de?

Hoppas du har de bra "over there"

2008-07-28 @ 21:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0