Im going to court.

För det första så har jag aldrig blivit stoppad av en polis i sverige så jag
har egentligen ingen aning om hur man gör eller vad som sker. Att bli stannad av American PD är alltså mer
än en främmande situation för en svensk 19 tjej,

Igår kväll var jag och Malin och shoppade för att sen träffa våra nya svenska vänner och gå på den nya bondfilmen.
Allting slutade i katastrof. Jag köpte mig alltför mycket när vi shoppade, en ny jacka och lite annat. Jag borde egentligen spendera pengarna på julklappar till er där hemma. Men jag resonerade så att jag ska börja spara nästa vecka istället. Efter ha gått på the mall allt för länge fick vi lite bråttom till bion som låg ungefär 20 min bort.
Malin kände sig så trött så hon frågade om jag kunde köra vilket jag kunde.
Medans våra svenska vänner ringde typ 20 ggr och fårgade vart vi var gasade
jag på lite extra men det var inte jätte olovligt.
Vi kom av highwayen och efter en kulle var det ett rödljus , ljuset var grönt när vi kom av och förvandlades snabbt till gult och jag hade inte möjlighet att stanna så jag körde mot gult/rött. Vad jag inte visste innan jag gjorde mitt drag att gasa istället för att tvärnita var att det stog en polisbil till höger om trafikljuset.
Och han följde efter mig , drog på blåljus så jag pulled over och satt helt förstenad och väntade tills han kom.
Har ni sett cops ?
Han lös med en ficklampa rakt i mitt skärrade ansike och bad att få se
-My driverslicense, injurans och allt fan va det hette.
jag lämnade fram alla papper jag hade i plånboken.
-Where is your driverslicense ?
-Its right here , my swedish one.
-Do you know that you have to have an american one ?
-No ?
-Ill be right back ! Så gick han tillbaka till bilen.
Och vi väntade , och väntade ochväntade.
Tillslut kommer en annan polisbil och parkerar framför mig.
This is the end tänkte jag ,  jag kommer få åka härifrån med handbojor. Man får alltid ha handbojor i USA
Iallafall , vi stog där och väntade i 45 min innan dom gav mig mina böter på 282 dollar och vi fick ställa bilen.

Jag fick alltså böter för att jag körde mot rött 124 dollar
och för att jag inte har något driverslicense 158 dollar.

Jag har aldrig varit så nervös när jag kom hem till Paul och Corinne ever before.
Jag bad att få prata med Paul i enrum och visade fram min lilla böteslapp på 282 bucks.
Han började gapskratta och sa
- well im not paying for that
- Noo of course not ? but aren you gonna yell at me ? haha
 
Allting gick bra bara att jag måste i rättegång för att överklaga att jag fick böter för att jag inte hade körkort.
För jag har faktist ett internationellt och de ska gälla vilket det inte gjorde.
Inte coolt.



Kommentarer
Postat av: Clara

WOW! Just nu är det inte coolt med 282 dollar böter men om två år kommer du iaf skratta gott! Hoppas det går bra i courten ;)

Kram!

2008-11-16 @ 04:56:45
URL: http://storac.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vem om inte Loise råkar ut för sånt här =(.

Du är alldeles för lik din mamma säger din mammas mamma.

2008-11-16 @ 10:53:17
Postat av: Storasyster

Japp, det ska vara du till att lyckas med sånt...

Då får vi se dig på cops om ett halvår då =)

2008-11-16 @ 12:52:01
Postat av: Lisen

Ha, ha...du är ju go du...=) Har för mig att jag berättade ngn skräckhistoria om amerikanska poliser för dig...hjälpte tydligen inte...;) Good luck in court...;)

2008-11-16 @ 17:31:24
Postat av: Mollan

Jaa du kommer faktist skratta åt detta om några år! Men va typiskt ändå.. Jätteskoj att läsa din blogg!! Saknar dig!*

2008-11-16 @ 21:34:47
Postat av: Emma

Stackare!! men kan ju inte låta bli att småle lite..ett gott skratt fick iaf morfar...;)

2008-11-16 @ 23:07:38
Postat av: Loppan

Du gjorde det bara för att kanske få vara me i COOPs, du är lite av en smygare. Du visste att han stod där. O nu blir de Judys domstol som sänds på 4.an här hemma :D

2008-11-17 @ 22:41:09
Postat av: marcus

haha det är verkligen en händelse som man inte blir förvånad över:) HA DET SUPERBRA! puss!

2008-11-18 @ 18:05:36
Postat av: Pernilla

Lollo, vet inte va ja ska säga...Ja va på rättegång igår, med skolan och kunde inte låta bli att tänka på dig..och när ja kom hem visades självklart Cops..hahahah!!

Hoppas de går bra för dig..ja tkr ändå de e lite coolt;) Ha de bra..puss

2008-11-21 @ 11:06:53
Postat av: grannarna på 9;an

Hej Loise! Vi är inte förvånade,har ju känt dig i några år nu. Hoppas du har detbra och stannar tiden ut,Loppan kommer ju snart och är det nån som klarar detta så är det ju du. kram Caroline

2008-11-21 @ 22:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0