A weird dinner.

Vi hade en politisk diskussion vid middagen idag.
Barnen ska ha ett val i skolan där dom får välja om dom vill rösta på Obama eller Mccain.
Min mellersta pojke kom hem och sa att han skulle rösta på Obama.
Lite lycklig inombords satt jag och mös vid middagen när politik kom på fråga..
Det var då min lilla mysiga stund förvandlades till det mest groteska förklaringen jag någonsin , någonsin hört.

Såhär började hon :
- Om du har 25 godisbitar som du har kämpat riktigt hårt för när du gick ut på trick and treat. Då vill Obama ta 10 av dom godisbitarna och ge till några andra barn som är lata och inte vill gå ut på trick and treat. Men jobbar du ändå hårdare och får ihop 100 godisbitar vill Obama ta nästan hälften av dom godisbitarna och ge till barnen som inte vill jobba eller gå ut på trick and treat. Vad blir responsen ?
- Ooooh Im not gonna vote for Obama hes meeeeean !
Egentligen så ville jag bara rycka in och säga :
Men om det är 10 barn som sitter i rullstol och inte kan gå ut och trick and treata skulle inte du vilja ge lite grann av ditt godis till dom då ? Eller till dom barnen som inte har någon kostym för att dom bor med sina föräldrar i bridgeport utan värme och mat  vill du inte dela med dig lite av ditt treat till dom stackars barnen ? Undrar vad responsen hade blivit.

För att inte skapa en konflikt mellan mig och mina päron här så satt jag där , log irriterat över den jävla förklaringen.

Kram


Kommentarer
Postat av: brandt

Fan man sitter här och blir lite stolt över att känna dig!!!



Nu förstår jag hur dina plast föräldrar är!!



Stå upp för det du tycker!!



Du är grym !!



Mvh!

Brandt

2008-10-29 @ 13:10:07
Postat av: Emma

Shit vilka idioter..förstår knappt hur du kunde hålla tyst..Blir spännande me valet..kul för dig o få va me om..kram

2008-10-29 @ 23:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0