Allt kan ändras på en dag.

Efter att ha spenderat en hel helg genom att ligga och gråta på mitt rum och jag faktist tagit mig samman. Mycket tack vare min kära pappa som ägnat nästan hela helgen framför skype och gett mig tips och råd- Tack.

Allting känns mycket bättre idag och ärlig talat så vet jag inte varför ?
Min såkallade LCC , mitt stöd här i USA är faktisst , ursäkta mig - Dum i huvet.
förlåt cultural care men ni kunde anlitat någon bättre människa. Hon har visat prov på sin lathet mer än en gång.
Hennes tips till mig angående min situation var att lämna huset varje gång jag är ledig och träffa vänner. Visst okey det kan väl fungera ? Men om hon inte hade glömt att skicka ut listorna med namn och telefonnummer på så hade man ju kunnat ringa någon och faktisst träffa lite aupair folk , för de har jag inte gjort ännu , bara massor av collagefolk.
Nu vid klockan 10.48 fick vi information om ett möte i NY nästa söndag och vi måste anmäla oss till henne innan kl 12 imorron , jag undrar hur hon tänkte att man skulle hinna få ihop ett gäng till att delta ? man jobbar ju på dagarna ? frågan är vem min LCC är egentligen  ?

Iallafall , jag har varit på last drop coffeshop idag och träffat massor av Au pairer. Det var jag och 9 tyskar och en ryss.
Vilken tur att jag är begåvad med att kunna språk , för jag förstår tyska men kan inte prata. Annars hade jag inte förstått ett ord under hela kvällen. Hittade iallafall väldigt trevliga tjejer. Men roligast av allt är att Stephanie är på Au pair skolan nu :)
längtar tills lördag.
GREAT !

Måste sova nu , har 6 hektiska veckor kvar i skolan.
jag jobbar mördardagar just nu , från 8.00-20.00.
Neeed some sleeeeep.

Kommentarer
Postat av: Clara

Shajse! Jobbar du 12h? Otroligt! Lcc:n verkar ju inte vara den bästa... Kul att allt känns bättre iaf. Pöss

2008-09-10 @ 05:15:55
URL: http://storac.blogg.se/
Postat av: baggen

gött at de har blivit bättre! bra at nån jobbar litte hårdt i din familj ;)haha!!

puss

2008-09-10 @ 12:30:53
Postat av: Pernilla

2008-09-10 @ 15:52:05
Postat av: Pernilla

Lollo, du är så himla duktig!! ja tkr verkligen de.., skönt att det känns lite bättre iaf=) du fixa de !!

Ja ska snart anmäla mig som au pair, men ja kan inte bestämma mig om ja ska åk med sts eler ef..tänkte höra vad du tkr om ef, och varför du just tog den? ta hand om dig!

Puss

2008-09-10 @ 15:54:37
Postat av: Brandt

Så här säger du till din LCC !!



Om inte jag har listan imorgon så ringer jag till karl den 12 och då kommer vi ta hela Usa i ett korståg ingen skådat och döpa om det till Karlsborg!



Va tuff och ligg på du har ju batalt en del av hennes lön antar jag!!



ha det!!

2008-09-10 @ 19:02:30
Postat av: Loppan

Fy vad skönt att du mår bra ! du fattar inte hur jobbigt det har varit här hemma att veta att du är där och mår skit!

nu ska jag göra livets träning i mrgon bitti bara för de < 3

2008-09-10 @ 21:06:38
Postat av: Lisen

Gött att det känns bättre!!! Du måste ju bara få den där listan över au-pairer i området, kan ju va skönt o få prata lite svenska ibland också....fast coolt om du lär dig lite ryska också!!!

Ha det!!!

2008-09-11 @ 18:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0