Blond

Blond är en hårdärg ? Men att vara blondin är något helt annat - en symbol.
Det finns ingen annan look än Victoria Silverstedth , Pamela Andersson eller Natascha Peyre som är så symbol laddad som den "silikonpumpade Blondinen".
Oftast så existerat inte den riktiga platinablonda hårfärgen i naturlig form , oftast ser vi den hos småbarn.
Redan på medeltiden ansågs den blonda färger var onskefull , Jungfru Maria  porträtterades till exempel alltid som brunett och efter att Carolina Gynning tog ut sillisarna och färgat håret brunt fick hon en karriär.
När Julia Roberts i Pretty woman tog av sig son blonda peruk blev hon äktenskapsmatrial.
Men sen så finns det ju dom nutida , hårdkokta blondinerna som Gwen Stefani och Madonna.
Blond är speciellt och fint , men brunt är mänskligt ?

Nästa helg blir det antagligen brunt.
Jag har visst råkat skaka hand på det , och en handskakning bryter man ju inte ?
Men jag är oerhört tveksam , jag bryter min blondhet.

 







Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad jag kommer ihåg så passade du väldigt bra i brunt hår. Desamma gäller för mig de står en kartong i badrummet och väntar på att bli använd. (efter en misslyckad slingning).



Kram

2008-09-22 @ 06:44:40
Postat av: =)

det skulle du nog passa i!!

2008-09-22 @ 23:02:56
Postat av: Pappa

Fyra nyanser av brunt nää kör vidare det har ju fungerat. Kommer du ihåg när du kom hem och lipade när Lina hade klippt dig,och att du direkt skulle söka upp en frisör för att rätta till Linas konst verk. Tänk på det innan du klabbar i färgburken.



Puss o kram Pappa

2008-09-23 @ 20:36:39
Postat av: Molly

Jag tror verkligen att det hade passat dig lollooo!

2008-09-23 @ 21:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0