Breakdown , fatdown , homerun.

Breakdownsen här är inte att leka med.
Att vara au pair är svårare än jag trodde , men det är en himla erfarenhet.
Det som inte dödar dig gör dig starkare och det är mer än sanningens ord.

Fatdown , fatso , fetto kalla det vad du vill. Men den amerikanska maten är inte inte bra, Amerikanarna letar efter genvägar hela tiden. "Drick relaxing drinkar så slipper du slappna av" , "ät dietkakor istället för mat så går du ner i vikt".
Och alla dessa goda frostingcupcakes, glass, bagels, pretzels har helt enkelt snart tagit död på mig. Jag får minst 3 sockerkickar varje dag och jag kan inte sova ordentligt, min hy har förändrats dramatiskt och jag känner mig som en 14 åring fast i en kropp snart lika stor som en elefant. Mitt humös svängen som en berg och dalbana, ena stunden är det bra , den andra dåligt , den tredje vill jag hem den fjärde vill jag stanna. HJÄLP

Homerun denna helgen har varit en bland de värsta längta hem helgerna under min vistelse här i amerika.
Alla saknade mig på en och samma gång och jag saknar alla på en och samma gång. Men någonting drar mig tillbaka till sverige och något sliter i mig och säger att jag ska stanna , men båda känslorna är lika starka.

Malin och jag vägde oss igår som ni kankse förstod. Just nu mår vi inte så vidare bra.
Inte för att det är nån katastrof vikt men just att jag går upp i vikt får mig att nästan blir rädd.
Jag har absolut inga skinny ideal men en normalvikt hade varit okey, om jag fortsätter i den här stilen kommer jag se ut som en elefant när jag kommer hem. Som tur är vi två om det så vi ska signa ett gym- FORT.





Kommentarer
Postat av: Lisen

kämpa på Loise!! Det går verkligen upp o ner o ibland är det skitjobbigt. Men betänk att det är månaderna okt-mars som närmar sig...bara grått,grått och trist, trist. Julen i USA är speciell det måste man få uppleva....julskyltning på Macys är helt makalöst!!! Häng i!!! Det finns fortfarande mycket att uppleva. Gott att du har lite polare att hänga med nu!!! Sköt om dig!! Kram, kram

2008-09-21 @ 20:41:28
Postat av: Karin

Vikten... jag vet hur det känns. Jag ställde mig på vågen förra veckan och resultatet var inte kul alls. Jag ska spendera mina dagar i gymmet i källaren hödanefter;P

2008-09-23 @ 00:23:59
URL: http://karincajmatz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0