Bunny massaker.

Tuffvecka , mycket jobb , lite sömn och 5 jävligt jobbiga ungar.
Jobbar 8.00 -8.30 varenda eviga dag plus skolan ,
plus homework , snälla skjut mig - Eller föressten gör inte det ?


I ungefär 3 år har de levt en liten kanin i våran trädgård. Nästan varenda gång
barnen är ute så tittar dom efter kaninen , lägger ut morötter, sallad och vatten till den
och lägger ner sina hjärtan i att den ska må bra.

Igår när jag kom hem från skolan pratar Corinne hysteriskt i telefonen ,
 och hon lägger snabbt på för att prata med mig.
I trädgården ligger kaninen , styckad i bitar , eller ja , halva kaninen är kvar.
Något djur , och fråga mig inte vilket har alltså dödat barnens kära bunny , lämnat kvar halva mitt i trädgården och sedan försvunnit. Flugor och insikter flög omkring denna stackars döda bunnyn.
Varken jag eller Corinne kunde gå och och skyffla iväg liket , vi ville få bort den innan barnen kom hem så vi ringde Nick,
grannen så han kunde komma och ta bort den.




Igår hade jag mitt första LCC möte.
Jag är ju inte tjejen med lokalsinnet i det här landet och inte Malin heller så
vi bestämde oss för att ta hennes bil med gps. Men av misstag hamnade gps:en i fel bil, hennes värdmammas.
Så med direktions från google gav vi oss ut på en färd som inte var av dess like.
Hamnade i Bridgeport , vilket kan resultera i skottlossning , rån , mord , ja nästan allting.
Corinne sa till mig att om jag nån gång hamnade i Bridgeport om kvällen skulle jag låsa dörren och gömma mig.
Bensinlampan började lysa , och sedan oljelampan.
Tack Gode Gud så kom vi fram helskinnade , en timme försenade men what the heck.
Så nej , skjut mig inte.

Och tack för alla D iet tips.
Jag vet att träning givetvis är den absolut bästa lösningen på tjockis problemet.
Men jag jobbar för mycket just nu , börjar tidigt , slutar för sent.
Gymmet stänger kl 21.00 och jag slutar 20.30 , vilket betyder att jag inte ens hinner in i gymlokalen.
Men jag ska börja powerwalka på morgonen innan jag börjar jobba, och äta bättre.
Man blir vad man äter.
Som tur är har jag Malin med samma tjockis och gotte problem.
Vi ska kämpa tillsammans.




ful , fulare , tjock , tjockare , kul , kuligare.







Kommentarer
Postat av: SYRRAN

Måste säga att jag vill åka till dig NU !!!! längtar verkligen.



Jag saknar dig < 3

2008-09-26 @ 12:48:16
Postat av: Mamma

Längtar oxå efter att träffa dig kram mamma mutti

2008-09-26 @ 14:43:27
Postat av: Emma

Kämpa på gumman! jisses vilka äventyr du e ute på när du kör bil! va försiktig bara! nu ska jag åka till mamma o pappa o förhoppningsvis få lite hemlagat potatismos o köttbullar! kan lova dig att mormor helt säkert står på flygplatsen när du kommer hem med en portion till dig! :)

2008-09-28 @ 10:45:03
Postat av: Rebecca

Hejsan snyggis. var gärna med i min frågestund på bloggen, skulle vara kul! puss :)

2008-09-28 @ 10:54:54
URL: http://rebeccasegedi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0