Mi casa su casa.

Den enda fras jag kan på spanska kom till god nytta fredags.
Malin och jag var på internationellt party , eller ja , latinamerikanskt party.
Vi bestämde redan förra veckan att vi skulle ut denna helgen. Men problemet är att vi inte är 21 än , vi är inte ens nära 21 års ålder. Men med ett leende på läpparna och ett svenskt ID så är det inga problem ,och om det skulle bli problem så spelar man ju bara dum i huvudet.
-Jaha ? är det 21 i det här landet ? Vi som trodde det var 18 , som i Norge och sverige. Hoppsan hoppsan !


Iallafall , vi hade ju ingenting att dricka till festen så vi gjorde ett försök , I USA har man inte monopol på alkohol så vi bestämde oss för att "Give it a try". Vi hittade en liquir store i närheten av Easton och så fort vi kom in i butiken så kom en man fram till oss frågade vad vi sökte , och med en otroligt vuxen klang sa jag :
- Vi vill ha ett gott riesling vin från tyskland, den californska druvan är inte lika bra som den tyska.
Och otroligt nog höll han med.
Vi tyckte  att det nästan var för enkelt. Framme vid kassan , med alla våra varor ner packade och precis när vi skulle betala sa en utav hans medarbetare , You are 21 right ? FUCK.
Vi bara skrattade och håna amerika för att det var 21 års gräns och dom sa glatt , welcome to Amerika.
Sen gick vi , utan vin men med 3 nya vänner.

Ett annat problem vi hade var att vi faktisst bor mitt in the middle of the woods.
Man kan inte ta sig någonstanns utan bil. Satt på google och kollade lite efter taxis och började snacka med en av mina latinamerikanska vänner från klassen. Han frågade om vi skulle med på husfest.
Tveksamt , två blondiner coh förmodligen 20 latinamerikanare. 
Men han kallade de international party och vi ville ju inte gå miste om en riktigt collage houseparty heller så vi hängde på.

Det vart inga amerikanare med men massa annat roligt folk. Fick lära mig en del spanska av mina classmates för den enda riktiga frasen jag kan är Mi casa su casa , så det var ungeför det jag sa hela kvällen.
Alla var så himla snälla och vi hade en hur bra kväll som helst.

November ska vi på David Guetta i NEW YORK !
De kommer bli grymt.

Ciao






 


Kommentarer
Postat av: Nathalie.

Hej! Åh vad avundsjuk jag blir, usa är ju drömmen!! Är det lika underbart som det verkar? :) Jag vill jättegärna ha en juicy couture dog carrier, det finns gott om dem där eller? Vore otroligt sött om du kunde skicka hem en, men hur skulle vi göra med betalning? Kram!

2008-09-29 @ 10:34:57
URL: http://hakunamatata.blogg.se/
Postat av: Emma

Hola på dig! vill minnas att din far Niklas försökte lära mig att hälsa på vår resa till Gran canaria för sisodär 15-20 år sen! Hörde att du fått vårat vykort från kreta, man va ju lite osäker om det skulle komma fram! E hemma hos morfar o målar hus,,har precis gått o lagt mig o så hör jag hur han snarkar så allt e sig likt här hemma! kram på dig!!

2008-09-29 @ 23:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0