Sex and the city.

Vilken helg ! Jag vet inte vart jag ska börja ?

Vi börjar direkt med NY , och som jag sagt hundratals gånger innan så älskar jag den staden. Den är så otroligt cool helt enkelt. Egentligen så kan man bara sitta där på en och samma bänk och titta utan att tröttna men vi var runt i hela NY. Ni vet känslan av när fötterna värker och benen knappt bär en längre och huvudet dunkar. Först då bestämde vi oss för att åka hem.

Vi började med att försova oss , jag sov nämligen över hos hennes hus och vi är båda lika morrontrötta så vi sov lite för länge. Vi hann iallafall med 9.03 tåget efter många om och men. Ingen utav oss hittar här så efter att ha blåst några stopp plikter och kört lite för fort kom vi fram och i tid till nästa tåg.

Väl framme i NY skulle vi hitta till public Library. Där carrie i Sex and the city filmen skulle gift sig.
När vi kom fram var det massa au pairer och vi gick och hämtade matrialet till scavenger hunten och insåg att det var riktigt jobbiga saker man skulle hitta. Tillexempel en påse från Macys och en shoppingbag från VS och you name it. Allt du kan tänka dig. Så vi tänkte att vi körde på shoppingen istället , för båda två var på jakt efter Iphone. Och vilken besvikelse när vi kom fram till Appelstore , man kan inte köpa loss en Iphone utan man måste teckna ett abonnemang på 2 år och vi ska ju bara vara här i ett så våra skandinaviska smile hjälpte inte. Attans !

Efter Appelstore gav vi oss iväg till Timesquare på en cykeltaxi. Och timesquare är allt annat än tråkigt , man kan inte titta klart på allt. Efter att ha svettats ungeför tre liter så tog vi en frappuccino på starbucks. Av någon anledning så gick vi tillbaka mot håller där vi kom vi kände att vi inte riktigt var klara där borta och mitt i allt folkrus kom en kvinna och la handen på min axel och sa vänligt :
Excuse me , sorry excuse me.
Hon ville komma förbi , för hon hade förmodligen lite bråttom. Vad jag inte visste var att kvinnan som precis la handen på min axel var SARAH JESSICA PARKER och hennes son.
Våran dag var räddad, aldrig i hela mitt liv trodde jag att jag skulle få möta eller se kvinnan av NY. Men de fick jag.
Detta kommer jag leva på länge.

Har mycket mer att berätta men de kommer imorgon.



Fick bara ett kort av hennes rygg men jag nöjer mig med vetskapen om att hon tog på min axel.



svettLuise och SvettMelon i cykeltaxin - våra namn är ganska svåra att uttala och stava.



Timessquare



Äcklig bild men de bjuder vi på.



lite svettig ! Det var 33 grader idag och häromdagen var det 18.
Det regnade i CT på morgonen så vi tog jeans och tröja , vilket vi snabbt ångrade.



Rockefeller








Kommentarer
Postat av: Loppan

Coolt syrran :D aaa du kan ju ta på dig ett par shorts nästa gång kanske ..



själv ska jag meddela att jag har skadat knät, vet dock inte vad jag har gjort en men pelle ska snart ringa! kan tyvärr inte gå :(



jag som skulle tränar med HFF idag, det blir inget me de.

2008-09-15 @ 09:20:30
Postat av: Moster Emma

åhh va häftigt, Carrie!! kan tänka paniken o slita upp kameran å åtminstonde få kort på ryggen på henne haha,,jag hade gjort likadant!!

2008-09-15 @ 09:41:43
Postat av: Storasyster

Nä, nu börjar det här bli fuskigt...!!!

2008-09-15 @ 22:07:11
Postat av: Lowisa

Okeej Lollo ! Fattar du hur avundsjuk jag är eller.

Och att bara få se SJP sjukt eller... Det ser ut att va väldigt trevlig iallafall :) Hoppas det fortsätter i den stilen. PUSS&KRAM

2008-09-15 @ 22:43:19
Postat av: din deliga syster

syrran! nej jag vill ju åka till USA, mkt roligare en att vara hemma i habo :D

2008-09-17 @ 15:25:42
Postat av: Marie

gaaaaah! avis..

2008-09-21 @ 18:30:51
URL: http://marie88.blogg.se/
Postat av: Marie

gaaaaah! avis..

2008-09-21 @ 18:31:09
URL: http://marie88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0