Helt plötsligt blev denna bloggen inte så rolig längre.

Just nu sitter jag och kollar på flygstolar hem till sverige , den 11 september är det jätte billigt att flyga.
3020 kronor till stockholm. Funderar på att boka utan att någon vet något och bara åka hem och mamma får komma och hämta mig på arlanda den 12 sep.

Dagarna går verkligen upp och ner här. Ena dagen känns det bättre och andra känns det sämre.
Idag är det en sämre dag, eller till och med en helvetes dag. Något som jag inte erkänt riktigt är att jag faktist inte kommer överens med mamman i huset. Vissa dagar är hon normal och andra inte , oftast inte.

Idag hade hon iallafall ett samtal med mig .
Hon tyckte att jag var jätte bra med barnen och att barnen verkligen tyckte om mig , MEN ..
Samarbetet mellan henne och mig , till exempel städningen går inte bra och det gör henne frustrerad.
Okey tänker jag som i princip städar hela dagarna , tar hand om deras äckliga hundar och plockar ur diskmaskinen och damsugar varje dag ? Plockar undan barnens tvätt när den är ren, städar familjerummet, lekrummet och bäddar barnens sängar och plockar iordning deras smutstvätt som ligger slängda på golven, När jag är "ledig" lämnar hon disken i diskhon så jag ska ta undan den på, ja måndagen och sen ska jag ju passa barnen också. Till resten av huset har dom en städerska. Jag tvättar visserligen inte kläderna för att blir nått fel med tvätten så flippar hon ur så det gör hon.
Frågan är vad jag gör för fel egentligen ? Måste poängtera att det är 5 barn jag har att göra med.
Det som känns jobbigast är att jag verkligen gör mitt bästa också. Jag är inte bättre än så här.


Imorron ska jag ringa till min LCC och kolla vad jag ska göra.
Jag klarar inte detta - Idag har jag suttit och lipat som en liten skit på mitt rum.
Jag ska byta familj , jag måste byta familj. Ska bara försöka komma på ett bra sätt att säga det till familjen.

Tack Stephanie som lyssnade på mig i en timme idag.
Hon har varit med om samma sak.


God natt.

Kommentarer
Postat av: Lisen

Kram på dig!! Du gör verkligen ett makalöst jobb!!! Det är inte dig det är fel på. De där amerikanarna är ett ganska speciellt släkte, men det finns gott om riktigt bra familjer också. Se till att du får hjälp att byta!!! Massor med stora kramar!!! Du är toppen!!!!!(tror att det finns regler för hur mycket städ man behöver göra, det där låter ju helt galet...)

2008-09-06 @ 09:20:06
Postat av: Mollan

Gumman! Det blir nog jättebra.. Finns ju flera andra familjer där kan stortrivas! Voree iförsej jätteskoj om du kom hem ett tag o hälsade på.. (Frågan är om du vågar flyga den 11 september?):) Det kommer fixa sig! Massa kramar, SAKNA DIG **

2008-09-06 @ 18:39:25
Postat av: Lowwe

Tusen kramar till världens bästa Lollo :)

2008-09-06 @ 19:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0