Barbecued ?

Igår var jag på min första anställnings intervju ,
eller möte eller vad jag ska kalla det.
Det var bland det svåraste jag gjort ärlig talat , men det var väldigt givande.


Att vara 20 år utan erfarenheter och med stora drömmar gäller det att ha huvudet på skaft.
Det märkte jag i allafall igår.
Egentligen så blir jag grymt imponerad av mig själv som går på en intervju för att jag vill bli säljare och kan i princip inte ett skit men det är väl jag i ett nötskal.
Jag tror jag drar mig till utmaningar ?

Att gå in och försöka sälja sig själv med noll erfarenhet imon sälj gäller det att svara rätt utifrån vad jag själv tycker, vilket gör det hela egentligen lite lättare för då har man ingenting att förlora.
Är det så att man svarar fel så passar väl förmodligen inte det jobbet dig ?
Problemet är väl att jag är en sjukt dålig förlorare.

I allafall .. jag blev grillad med frågor som
   
Vad tycker du en bra säljare ska ha för egenskaper ?
Varför skulle du bli en bra säljare ?
Nämn något i ditt liv som har gjort att du behöver kämpa för det du vill nå ?
Vad är det ultimata jobbet för dig ? Ditt drömjobb inom försäljning ?
Vad vill du ha för lön ?
Vilka är dina utvecklingsbara sidor som människa ?
Vilka är dina starkaste sidor ?
Hur hanterar du stress ?



Och en jäkla massa andra frågor i samma genre.
Det gäller att inte vara blyg alltså.


Första intervjun , nu kan jag det här.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0